onsdag 13 december 2023

Släppa snuttefilten


Nu när det är bestämt att vi ska ut och tävla så måste vi även börja träna på att släppa snuttefilten som Pernilla säger. Snuttefilten är då att ha godis i handen när man tränar hunden och att sluta med detta är inte bara konstigt för hunden men även för oss då det är en säkerhet. 

Igår hade Sivan sitt första pass och godisen låg på spisen. Sivan stod och kollade på spisen en stund innan hon funderade om hon skulle göra något med sin matte. Men hon kunde faktiskt släppa godisarna och göra lite slalom. Mycket duktig Sivan. Även Hera tyckte att detta var en konstig övning då hon är mycket godissugen och snabbade sig till bordet när hon trodde att det var fritt fram för godis. Detta blir helt klart något att träna på och vi ska börja direkt. Men vi ska börja med lätta övningar och arbeta upp uthålligheten så de orkar träna i minimum en minut utan godis. Men jag tror inte att det ska vara några problem. Det stora problemet är mer miljön och det är lite svårt just nu att träna på ute i kylan men vi får göra några försök. 

Annars har jag bestämt låtar och Hera ska få ta Xenas sista freestylelåt då jag tror att den även kan passa Hera. Samt vi hedrar Xena med vår start då det är en bra låt. Sivan har också fått en låt av samma artist. Nu ska jag bygga program  och bestämma vilka kedjor vi ska börja träna in bara jag har bestämt vilka tricks vi ska använda oss av. 

Inga kommentarer: