tisdag 24 januari 2012

Jag har blivit utmanad

Har fått den här utmaningen av Sociala hundar och Fyrfotingar så det är bäst jag svarar på den :) Men jag svarar fyrfotingar lite här angående husses lilla film där han retas med kamelerna över lite bacon. Jo det är så att husse matar kamelerna typ jämt med nått gott och ibland retas han. Jag matar nästan aldrig kamelerna runt bordet som de är som flugor på andra sidan bordet. Min frukost och middag är lugn och avslappnad mot andra sidan bordet.

1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?
Ja vad gjorde jag i hundväg för fem år sedan. Jag gjorde verkligen ingenting. Jag åkte bara runt och var nykär i husse. Jag och kamelerna pendlade mellan min lägenhet och huset där jag bor nu. Maya blev tjock pga allt matande från den nya hussen och vägde ett tag 26 kg. Mycket för en kamel. Sen drömde jag om Astrid också som busade runt i Stockholm med sin syster Stina. Längtade efter att den håriga lilla tjejen skulle få flytta hem till oss.

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?
Funderade vad vi skulle göra under den nya säsongen. La upp nya mål och hade vintervila. Det har vi alltid under vinterhalvåret.

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
KYCKLING, korv, köttbullar. bacon, blodpudding. De gillar torkad och kokad lever också men jag tål inte lukten så sådant blir det inte här hemma. Ja om jag inte vill kräkas vill säga.

4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
Mina kameler är jag rätt bra på "faraohundar" men jag kan inte säga att jag kan allt om dem. Jag gillar mer att studera varför hundar gör si och så i olika situationer och fundera på varför. Olika raser har ju sin charm och sina behov.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA I HUNDVÄG OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
1)Jag skulle köpa en stor gård med en jättestor inhägnad till kamelerna där de kan springa runt och busa hela dagarna.
2) Sedan skulle jag helt klart utbilda mig inom hunderiet som jag helst skulle vilja arbeta med djur.
3) Sedan skulle jag även förverkliga min dröm att föda upp kameler. Då skulle det ju inte spela någon roll om inte alla blev sålda. Jag hade ju plats och pengar att ha alla kvar :)
4)Jag skulle även tävla massor. Skulle nog inte göra nått annat sommartid.
5)Köpa mig en husbil. Det är faktiskt lite av en dröm för mig att ha en sådan.

6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
1) Att kamelerna tigger jättemycket
2) Skäller massor när de stressar upp varandra
3) Har börjat skälla mot grannhuset fast inte cockern Stina är ute. Precis som att de vill att hon ska komma ut så de får småbråka lite ;)
4) Ligger i soffan så vi inte får plats ;)
5) Astrid snor mat om hon får chansen.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
1)I första hand gillar jag att vakna på morgonen och få gosa med hundarna innan jag stiger upp.
2)Populärast är promenader i skogen.
3)Vi åker även mycket på hundutställning.
4) I dagsläget tränar jag inget speciellt mer än allmänlydnad. Jag vidareutbildar mig på hundutbildningsgruppen som är suveräna och läser mycket hundlitteratur.
5) Sen föder jag även upp puli och kuvasz.

8) FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
1) Klotången
2) Alla dessa täcken till förbannelse för olika väderlekar
3) koppel och halsband som de annars springer till skogs
4) Nått mjukt att ligga på både för kameler och mattar
5) Stor portion humor för det behövs ibland
6) En off topic. Skulle ibland vilja ha hörselproppar hahaha

9) HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:
1) Godisbollen
2) Bollen gjord av rep med handtag
3) Dragkaninen med pipisar
4) Mjuka djur som de kan plocka ur stoppningen ur. Mer populärt när de var yngre nu håller de
5) Kattjävlarna gillas att jaga

10) VAD SKULLE JAG ALDRIG KLARA MIG UTAN
Jag skulle aldrig klara mig utan kamelerna. Skulle aldrig välja bort dem för nått annat om jag verkligen inte var tvungen. De är mitt liv, mitt allt, min hobby, min stora kärlek.

5 kommentarer:

Christina Klosterberg sa...

Kul att läsa. Härligt med drömmar. Men jag tror nog att det blev lite fel på punkt 5 var du gör i hundväg, eller;) Gillar också att en stor protion humor skulle vara svårt att klara sig utan!

[Anna] sa...

Åh den vill jag gärna ha om du ändå har två :) Brukar du köra agility med kamelerna?
Marie Hansson skriver bra böcker,har bara läst denna men är imponerad :)

[Anna] sa...

Ja men den där agility filmen har jag ju sett, lider nog av dåligt minne eller hjärnsläpp stundvis ;)
Ja fyllda petflaskor+pinne lät som en bra ide :) Kanske kan hälla i flytande gips eller så, för vatten eller sand far ju ut om en kamel råkar vara för närgången och den ramlar :/
Har ni tränat agility länge? Är så roligt med bloggar där hundarna är lite aktiva :)

Quila o Ronja sa...

Kul läsning!!! Ska se om jag kan komma på något bra att skriva i samma utmaning ;-)

P.S Hundar sa...

Roligt att även du gjorde denna, vi har skrivit ihop den lite fort men verkar ha blivit en populär utmaning bland hundbloggarna :D