söndag 15 januari 2012

film från agilityträningen





Idag har jag och Astrid varit och tränat agility tillsammans. Först gick det lite knackigt då hon inte riktigt förstår och är med på vad som förväntas av henne. Men sedan kom hon igång. Filmen är från sista loppet på träningen för oss. Det går betydligt bättre än det gjorde i början på träningen. Då var hon lite osäker om hon ville gå in i tunneln eller hoppa däcket. Men sedan släppte det mer och mer under träningen. Hon var riktigt duktig på slalomet tycker jag då vi knappt har tränat det. Nej jag är nöjd med träningen trots att det finns MASSOR som vi måste bli bättre på. Jag måste bli mycket bättre på att planera vägen. Men jag märkte att när det blev lite mer fart i kamelen så blev det också lättare för oss än om det gick för sakta.



Så vad tycker ni. Vi är ju inte bra men jag tycker inte det är så tokigt ändå. Framtiden finns där för att det ska kunna bli riktigt bra tror jag. Jo gungan kan vi inte så därför stannar vi lite där och tar det lugnt :) Sedan var hon mycket slarvig med kontaktfältet på balansbommen. Det måste vi träna på hemma att



8 kommentarer:

Ninni sa...

Åh, NU blir jag träningssugen! :D

Britt Marie o Rudi sa...

Vad roligt att se en kamel på agilitybanan! Det ser ju verkligen lovande ut! Bara att träna vidare!

Quila o Ronja sa...

Jag tycker i alla fall att ni är jätteduktiga!!! Har aldrig kört agility, men ni ser ut att vara på god väg ;-) Så skönt att kunna träna i ett ridhus!
Har ni även tränat på baklänges slalom??? :-)))
Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Tycker ni var jätte duktiga :) Visst finns det lite att träna på som du säger, men inte dröjer det länga innan ni kan ut och tävla.

Kram

Katarina sa...

Ni är jätteduktiga! Finliret med kontaktfältet på balansgången kan ni som sagt träna hemma med hjälp av en musmatta. -Bra jobbat, båda två!

Siriosmilla sa...

Bra jobbat! Visst finns det lite att slipa på men huvudsaken är att man har kul! Hon verkar ju gilla hopphindren!!!!!

Vicky sa...

Man ser ju glädjen i henne när hon hoppar över hindrena, där är det verkligen fart i henne. Resten får komma med tiden helt enkelt.

Krutrut-Lisa sa...

Shit vad ni är duktiga! Impad!

kram LISA