tisdag 23 september 2014

Vilken mat äter din hund

Ja jag försöker få kamelerna och giraffen att äta det som jag bjuder dem på men det är inte alltid det går vägen. Till frukost och kvällsmat vill jag att mina hundar ska äta torrfoder och jag bjuder dem på Pro Plan. De äter för det mesta maten utan att krångla. Krånglas det så bjuder jag dem även på lite burkmat alla pedigree eller vov som en smakförhöjare. Smakförhöjaren går att plocka bort efter ett tag användande som det blir mindre och mindre i matskålen. Ibland får de uppblött foder som lite variation. Någon gång har jag testat färskfoder men alla mina hundar har inte gillat det och jag tycker att det luktar så förbannat illa så jag kräks. Nej jag står helst över det. 

Men så kommer vi till vad kamelerna och giraffen vill äta. Ja Astrid kamel äter det mesta , Xena är lite finkänsligare på mat inte andra saker. Giraffen ja han äter bara vissa saker om de andra tänker äta upp det. Men skulle han välja så lät han helst bli bananen som bjuds. Bajs det är en höjdare säger Xena och ja ibland håller Astrid med. Giraffen har jag svårt att tänka mig att han äter bajs men en liten näbbmus slank nästan ner i helgen. Xena hon åt näbbmusen med stor aptit. Ja vi kan säga att allt som är äckligt äter Xena. Det som är lite mindre äckligt och bättre enligt matte som gamla mackor och äpplen det äter Astrid. Giraffen han kan tänka sig att äta vissa hundar och katter. Ja deras matintressen skiljer sig åt.

Men på det stora hela har de bra aptit när det gäller olika saker ;)

Inga kommentarer: