söndag 21 september 2014

Min första hund

Min första hund var en långhårig collie som var en omplacering. Med Cora som hon hette så började jag min hundkarriär. Jag hade knappt några vänner som hade hund under min uppväxt men min stora önskan var en egen häst från början men det fick bli en hund sedan. 

Cora var en fantastisk första hund. Hon hade inga collierädslor som man pratar om. Hon var en väldigt stabil tjej som inte var rädd för någonting. Hon var så gudasnäll och helt underbar i sinnet. Vi lärde varandra så mycket. Med Cora började jag träna och tävla lydnad och jag är väldigt nöjd med våra resultat som vi fick. Vi var helt självlärda och hon var så duktig. Men vår tid tillsammans blev inte så lång. På grund av olika omständigheter så blev Cora kvar i mitt gamla förhållande. Något jag ångrar idag att jag inte stred mera för henne. Men utan den omständigheten så hade heller inte Maya faraohund kommit in i mitt liv. Så det är lite blandade känslor här. Men en collie till skulle jag vilja ha i framtiden.

Men vi lyckades att få lydnadsdiplom i klass1 och klass2.

LP1 LP2 Glouriosgirl


Inga kommentarer: