torsdag 25 september 2014

Hundsport

Hundsport det är något som ligger mig varmt och hjärtat. Jag gillar att testa nya saker och jag är oftast väldigt målmedveten med mitt tävlande. Har jag bestämt mig för någonting så försöker jag verkligen att ro det i hamn.

Jag och kamelerna sysslar i dagsläget med utställning och rallylydnad men nästa år kommer vi nog att byta inriktning mot lure coursing. För vi lyckades efter mycket om och men att få licensen fixad iår. Mitt mål i år var att få Xena till utställningschampion och det har vi klarat av. Ett annat mål var att få diplom i nybörjarklass i rallylydnad. Det har vi också klarat av. Nu har jag som mål att starta Xena i fortsättningsklass under vintern men vi får se om tiden finns för att komma dit i träningsväg. Det läggs inte så mycket tid på träning i dagsläget som tiden måste läggas på annat som är viktigare som giraffen, mitt jobb, min sista termin i skolan. 

Annars så finns det så mycket roligt som jag skulle vilja göra. K9 nosework är verkligen något som jag skulle vilja gå kurs i och viltspår. Vi får se vad framtiden säger. 

Mina mål för 2015 kommer ju om några mer dagar. Där är det mera hundsport kan jag lova. Kamelerna och giraffen blev nu förväntansfulla i soffan.




Inga kommentarer: