lördag 29 november 2008

Promenera med fyra hundar i koppel

Ja det säger kanske sig själv att det inte alltid är det allra lättaste ;)

Som jag är lite lat och inte orkar gå ut två gånger varje gång jag ska gå ut så får alla gå ut tillsammans. Det är ju inte alltid det lättaste som även alla fyra drar. Maya ska kissa överallt där de andra hundarna har kissat. Hon har även en benägenhet att gå bakom ryggen och sedan bara stanna för att göra någonting. Jag gillar verkligen inte när hon ska gå där och hänga för det är svårt att ha kolla på de tre framför och sedan ska man veta när hon vill stanna. Anka ska springa runt 20 varv innan hon kan göra något av sina behov. Astrid måste dra som en galning för att kunna göra nått annars håller hon sig. Turbo är den enda som är snabb på allt han ska göra men han springer även huller om buller mellan alla 12 hundbenen. Ni förstår promisarna är inte det fridfullaste hahaha men jag kan ju välja mellan att gå ut två gånger men nej tack så roligt är det inte att gå promisar.

Igår hade det kunnat bli ordentlig cirkus. Långt bakom oss gick det en pudel som efter en stund bestämde sig för att dra efter oss. Åhh nej tänkte jag som jag har en löptik och en hundarg pinne med mig ut och de andra två galningarna. Mina jyckar blev helt tokiga och började skälla som rabiesgalna hundar. Pudeln var en hane hörde jag när matte ropade på honom men som tur var blev han avskräckt av mina hundar. Han tyckte nog att det inte var värt att bli uppäten och vilken tur för mig för jag har en känsla av att Turbo hade försvarat sina tjejer med hull och hår. Varför har man inte hundar i koppel som kan tänka sig att sticka efter andra hundar. Ni ska inte tro att tjejen kopplade upp honom nej hon lyfte upp hunden. Hon kanske inte ens hade nått koppel med sig.

Måste ivarjefall erkänna att jag börjar få lite kläm på det här nu men aldrig att jag ska ha fyra hundar själv. Då skulle jag bli galen. Om det skulle hända så ska den fjärde vara så jäkla lydig att den jämn kan vara lös.

Nu ska jag mata kattungarna hör jag och förberade för sjärnor på is

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi hi jo 4 hundar som drar kanske inte är det roligate att gå med!

Blir ju mer huller och buller när man har en "ny" hund i flocken.

Märker jag med mina så fort det är med någon annan med oss ut. Då har de lite svårt att gå vid sidan som vanligt. Då får man vara med och påminna de första minutrarna