söndag 30 november 2008

Första advent

Så var det bara 4 veckor kvar till jul. Jag hoppas att vintern kommer på riktigt innan julafton. För på vintern ska det vara mycket snö, kallt och friskt i luften. Det kan man inte riktigt säga att det är just nu, men jag hoppas att det kommer.

Första advent kommer att firas med en munk och glögg. Jag tänkte inte så mycket på att det var första advent idag när jag var och handlade så det blev en munk istället för lussekatt. Fast jag måste erkänna att jag har redan ätit lussekatter i veckan. Himla gott var det.

Lite trist känns det att inte vara hemma idag som jag tycker att det är mysigt med de olika advent dagarna. Det är nått speciellt med sin adventsljusstake. Men jag får fira det i veckan istället.

Så imorgon åker vi hem till dalarna igen och det känns både skönt och inte. Det ska såklart bli underbart att träffa Peder igen men det ska bli tråkigt att lämna pinnen. Buhuuu. Sen har jag blivit van med lyxen här med ett nyrustat hus. Det kan jag inte direkt säga att vi har så nu blir det att åka hem till det slitna igen. Nu känner jag att vi verkligen måste börja rusta jag vill också ha det nytt och fräsht hemma. Astrid längtar ivarjefall hem till sin inhägnade gård och hon ska få springa när hon kommer hem även om det är mörkt. Så hon inte får ett spel när vi ska jobba igen på tisdag och hittar på nått bus. Energin som hon har i kroppen måste få komma ut helt enkelt.

Nu ska vi mysa en sista kväll med katterna och pinnen sen blir det som vanligt igen med tidiga morgonar och jobb. Jag känner mig totalt utvilad och det känns underbart. Jag vaknar pigg och glad och det är så himla härligt jag hoppas att det håller i sig ett tag till. Jag behövde verkligen vila från mitt stressiga liv. Men på tisdag är det dax att ge sig in i det stressiga livet igen. Det längtar jag verkligen inte efter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dina rader:)

Förstår att det är skönt att komma hem samtidigt som det är lätt att vänja sig vid lyx :) Pinnen verkar ju bara va för go.. kan du inte ta me honom i fickan upp?

Vi kan väl höras av när du är hemma igen.. så får vi se hur jag mår o så o kanske hitt på nåt :)

Emelie sa...

Åh jag hoppas också att vi får en riktigt vit jul i år! Själv firade jag advent med både pepparkakor, lussekatter och glögg!

Mirrekex sa...

Hej men vad skönt att höra att inte fler visste, Haha trodde det var Gossipgirl uttryck, Men det var visst inte det abra *s* Så jag gjorde visst bort mig lite, men det bjuder jag på *s*

Tycker du att min hemsida är julig nu?? Toploggan är väl allt vintrig, det är ju snö dar bak.. Hoppas att resan går bra hem.. Synd att skiljas åt från Turbo va :) är det han som är pinnen?? Kram