måndag 18 juni 2012

Vi har varit och tränat med Johanna och gänget

Klockan fem idag plingade det till på telefonen och det var Johanna som frågade om vi skulle med och träna lite. Jag var inte sen att hänga på. Astrid sov i soffan och såg inte allt för träningsvillig ut men det ändrade sig snabbt. Så på bilderna kolla inte på mig för jag ser ju ut som ett miffo idag. Jag är sjuk och har inte kammat mig alls. Ibland är det sådana dagar och idag är det en sådan dag. Men jag skäms inte för att visa mig ute. Är jättenöjd med Astrids prestation idag. Vi tränade inte så länge som vi inte har tränat på länge. Men hon var taggad och gick fot så fint. Trängde lite ibland och låg lite för långt fram men det gör inget hon viftade på svansen och hade en glad blick. Det är värt så mycket mera än rätt position ibland. Härligt kamel idag var det. Hon följde verkligen med bra i helt om svängarna till höger. Fin kontakt och tappade itne så mycket i svängen.


Astrid funderar vad det är jag vill. Jag vill att hon ska sätta sig vid sidan :)


Start från sitt och hon är med tjejen ser ni det <3 härlig var hon idag och tyckte att det var så kul


Ja som sagt lite före men vilken kontakt och svans hon har. 


Bättre här och hon kollar inte på handen utan min mun som jag brukar spotta godis för att hon inte ska bli handfixerad. Vilket en faraohund har lätt för att bli.


Och lite kärlek för att säga att vi tycker om varandra


Johanna och virvelvinden Edda körde slalom. Edda kastade sig snabbt mellan Johannas ben


Fin fotposition


Fin kontakt i språngmarsch


Båda Johannas hundar. Prins Henrik och Edda Bus


Inkallning med metallapporten. Tycker också att Edda passade mycket bra som nerklippt golden. 


Hank med metallapporten. Svårt att få ett fint kort på en svart hund


Johanna kollar så Hank verkligen håller i sin apport


Hank kan stå högt också. Edda kollar imponerat på

Fin jaktlabrador och han har biffat på sig mycket sedan jag såg honom sist

7 kommentarer:

Johanna sa...

Va roligt att du fotade oss lite! :D Har inte så många sånna bilder. Tack!

Hanna aka Lilla My sa...

Ser ut som ni haft ett härligt träningspass :)

mathilda adamsson sa...

Kul att få se bilder på er! :) hon ser riktigt taggad ut, lilla Lurvas! haha!

Kul att du med spottar godis, Inka är så oerhört handfixerad och det funkar inte i längden så håller på att "vänja" av det, inte det lättaste, men försöker iaf! :)

Zallek - Kellaz sa...

Ja, hon såg verkligen på ut. Men det är det som är det fina med hundar, de bryr sig inte om man inte har kammat håret. =)

Britt Marie o Rudi sa...

Vilka fina foton från ett trevligt träningspass med alerta hundar!!

Siriosmilla sa...

Härligt med en positiv träning! Jag har fått tips att ha godisbiten under armen, uppe i armhålan och släppa den vid ett klickkommando eller varsågod (armen måste sträckas nästan rakt ut). Var väldigt skeptisk till detta men provade och det fungerar jättebra på mina hundar. Båda två har kommit mycket närmare mig och håller positionen bättre!

Sofie sa...

Det måste jag prova. Tack för tipset :-)