måndag 18 juni 2012

Matten är förvirrad

Ja jag är väldigt förvirrad känner jag :) Idag började jag fundera över var Ankan var någonstans och sedan slog det mig att hon är ju inte här längre. Mycket konstiga funderingar i huvudet. Det har inte ställt in sig på en kamel än och frågan är om det någonsin kommer att göra det. Jag har jättesvårt att prata om hunden i singular form. Jag pratar i plural hela tiden om allt. Hundarna hit och hundarna dit och sedan är det ju bara Astrid jag pratar om. Det här är verkligen svårt, skit svårt att tänka om.

Jag och Astrid ska ju även börja träna lite och det har tagit i mot som det är lite stökigt i källaren ;) Men det slår mig gång på gång att jag inte måste stänga in mig längre för att träna inne och få vara i fred. Vi kan träna i soffan, köket ju var som helst utan att det står någon annan hungrig bredvid. Men gång på gång tänker jag att vi måste vara i källaren ;) Vi människor är verkligen vanedjur.

Så att prata normalt om en hund är verkligen svårt. MEN ta hand om en hund är lätt. Nu har jag svårt att tänka mig in i hur det var att ha tre. Man vänjer sig lätt att bara gå med en hund och pyssla om en hund. Astrid är riktigt ompysslad för tillfället. Med överallt och är bara hemma själv om hon verkligen behöver annars så åker hon med i bilen även om vi bara ska släppa av sambons dotter någonstans. Ingen hund skulle ju vara i sovrummet som det skulle vara djurfritt men nu sover Astrid med oss varje natt i korgen och även i sängen ibland hmm. Men den som är besviken och ledsen är katten Mulis hon vill också sova i sovrummet och med Astrid och inte med sin vän Iris. Astrid vill inte sova med Mulis utan med oss. Så om ni kan tänka er in med en ledsen katt så förstår ni att den låter. Mulis sitter på ryggstödet på soffan och kollar in i sovrummet och låter och säger att hon är ensam. Så hon har lite svårt att inte förstå att hon inte får sova med hunden längre och att hennes sovkamrat är borta. Det är faktiskt lite synd om henne men hon har faktiskt en kompis som vill sova med henne. Så det är även synd om Iris som inte duger för tillfället. Direkt på morgonen när jag går upp kommer det en svans chokladkatter springandes och de sätter sig nära nära i soffan. Sambon sa här om dagen att Mulis kanske kunde få sova i sovrummet som hon ligger still men inte Iris. Men då är det ju synd om Iris som inte alls har en chans att få sova med någon. Så nej katten får fortsätta att sova utanför sovrummet och det är även de som sambon är mest allergisk mot.

Ja så nästan alla är lite förvirrade i familjen. Sambon är inte förvirrad men det är han ensam om.

1 kommentar:

Susanne o Pebbels sa...

Härlig blogg! Jag kommer tillbaka :-)