onsdag 20 juni 2012

SPÄNNANDE sa Astrid


 
Vi har idag varit på utflykt på eftermiddagen. Först till Falun för att hämta ut min tenta i Socialrätt som jag klarade med bravur om jag får säga det själv och bara två poäng från vg. Så det var lite surt men det känns bra inför hösten då vi kör socialrätt 2. Sedan var vi till Mc Donalds och mumsade en lilla meny. Astrid fick några strips kastade till sig i skuffen. Hon var rätt nöjd med det. Sedan drog vi till GRISARNA. Jag var nog lika road som Astrid tror jag. Fast hon fick sitta kvar i bilen när jag var ute och knäppte kort. Kan bara tänka mig uppståndelsen annars. En skallande Astrid och en uppretad sugga. Så det ville jag inte uppleva. De var så fantastiskt små och söta <3 måste åka dit igen. Lite lättskrämda var de också och det gick inte att gå för nära då sprang de iväg och skrek :) 

Men Astrid har fått sin del i jakt idag. När vi var i Falun så kom det en inte ont anande ekorre springandes på gångvägen rakt mot oss. Astrid bara stannade och strirrade på den  och sedan började hon skälla när den stannade typ 7 meter ifrån oss. Jag funderade allvarligt om ekorren hade självmordstankar. När den fick höra Astrid så tänkte den om och sprang iväg och Astrid blev helt tokig. Men hon lugnade sig rätt snart.

När vi kom hem så fick hon gå lös från bilen som hon alltid gör. Då får hon syn på grannens katt på vägen. Den vill hon gärna jaga men när jag gav ifrån mig ett bestämt ASTRID så tänkte hon om. Hon sprang inte iväg fast hon så gärna ville och jag såg hur det ryckte i benen. Men när hon sedan förstod vad duktig hon var så var hon rätt stolt tror jag. Himla duktig kamel för jag trodde inte att hon skulle stanna.

2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Guuuud så söta kultingar.

Hihi, inte bara jag som slänger strips i bagaget. Hunden blir glad och jag får i mig LITE mindre kalorier ;).

Grabbarna boys sa...

Haa,haa...ett knep som vi också kör med ibland!!Det värsta är ju bara att Abbe snor alla stripsen hela tiden!!
Grisarna var ju bara för söta....gamla minnen dyker upp då vi ägde två grisar för typ 100 år sedan.
Mina två äldsta söner döpte dem till Ister och Indy och de blev precis lika tama som två hundar!!
Vov o kram!!