torsdag 28 juni 2012

Har någon bytit ut min kamel?

Ja jag vet inte vad som har hänt med kamelen. Den ser ut som den alltid har gjort men den beter sig verkligen inte som den brukar göra. Har jag fått en klon här hemma? Men jag kan ju säga att det är till det bättre så klonen får gärna stanna kvar ;) 

Helt plötsligt gör hon saker som hon aldrig har gjort förut. Eller jo kanske någon gång men typ nästan aldrig. Borta är den hysteriskt skällande kamelen som skällde åt både det ena och det andra. Ja det är väl framför allt det som är det konstiga för hon skäller knappt....och det är skönt för öronen.

 Hon har de senaste dagarna inte skällt när vi har kommit hem utan är tyst och kommer ut och sträcker sig och möter oss sömnigt i dörren. Förut har hon nästan suttit i fönstret när bilen har svängt in på gatan och skällt så rutorna har skallrat. Ja även de andra har så klart skällt och hängt med i karusellen. Men nu märker hon knappt om hussen kommer hem om jag är hemma. 

 Det går tydligen att lämna henne utanför affären i bilen med luckan öppen utan att man behöver snabba sig i affären för att hon inte ska skämma ut en totalt med skällandet. Idag låg hon och vilade när jag kom ut och såg väldigt tillfreds ut med situationen. Annars har hon skällt så fort man kom 5 meter från bilen och slutat när man kommer tillbaka. Det positiva ingen hemsk andedräkts lukt i bilen. Mycket skönt. 

Hon har blivit himla lydig. Så lydig att jag allvarligt börjar fundera om hon kan vara lös på promenaderna i skogen. Det hade väl varit nått. Nästan så jag måste prova nästa gång. För det hade ju varit underbart både för henne och mig. Idag lämnade jag henne lös på gården med grinden öppen och gick till sopptunnan runt huset. Såg så klart om hon skulle springa ut från gården. Sa bara till henne att hon skulle stanna där och när jag kommer tillbaka så står hon där grinden brukar vara stängd och väntar. Kommer inte och möter en utan står bara där och viftar på svansen och väntar på att jag ska komma. Fantastiskt kamel. 

Hon springer inte heller längre ut på gården och patrullerar när vi är hemma och dörren är öppen utan hon vill vara där vi är. Fast hon skäller och muttrar fortfarande på grannarna om vi är ute. Men även det blir bättre. 

Så har kamelen växt upp? eller trivs hon ypperligt med att vara ensam kamel. Det är kanske nått man får en allvarlig funderare på.

4 kommentarer:

Catlin sa...

Låter som min Bella, så fort de andra två är med låter hon som fasen. När bara hon är med ute o går säger hon inte ett ljud åt andra hundar osv.

Hanna aka Lilla My sa...

Låter som om hon trivs ganska bra :)

Britt Marie o Rudi sa...

Så mycket positivt som hänt med henne...skönt med goda nyheter också!

Mathilda sa...

Haha! Kul att det låter som Inka i ett nötskal, förr så gick det inte att lämna henne i bilen, hon bara skällde & skrek nu går det till viss mån, samma med att bli ensam hemma. Men nu är hon klockren! :') helt underbart, tror du så småningom kommer kunna ha henne lös i skogen! :) hon har ju gjort sånå framsteg nu så det kommer nog gå att ha henne lös! Syrran klarar ju det! :') (oftast)