lördag 9 juni 2012

Himla konstigt att vara solo



Nu har jag varit själv utan kamelen i två dagar, snart tre och det känns mycket märkligt. Flera gånger kommer jag på mig själv med att tänka att jag måste nog ta en promenad nu eller var är kamelen. Jag gillar att ha koll var de är ;) mina djur inne. Men det enda jag ser är skitkatterna. Men i morgon kommer hon hem igen min lilla lurvas. Har fått dagliga rapporter om att Astrid tycker att det är jättekul i fjällen och har luktat på renskinn och klättrat upp förför slalombacken och haft picknik med sig. Sovit på altanen i solen och sovit på rygg i Bengans säng. Sedan har hon skällt av förväntan när de ska gå ut. Så jag tror faktiskt inte att hon längtar hem. 

Fast jag ska inte sticka under stolen med att jag har haft två sköna dagar också. Det har varit skönt att känna att jag inte måste stressa mig hem för att hon inte ska vara själv så länge och jag har inte varit hemma så mycket. Så igår åkte vi till IKEA och shoppade och idag tror jag att jag ska försöka lura med mig honom på bio. Eller så får jag kanske gå själv.  Men först ska jag faktiskt rensa i mina hundsaker och tvätta och arkivera saker som inte Astrid kan ha eller inte kommer att använda. Jag tror att det är rätt mycket saker. Ska försöka få lite ordning nu när ingen står och hänger mig över axeln samtidigt ;) Kanske hinner jag rita lite också för det har jag gått och funderat om jag inte skulle ta och göra nu i helgen :)

Sedan så hämtade jag hem Anka i fredags. Så nu står hennes urna bredvid Maya i skåpet <3


4 kommentarer:

Lyckopiller sa...

Förstår att det känns jättekonstigt, men skönt att du kan njuta lite av det också, så du inte bara går och längtar efter henne.

Marie sa...

Förstår att det känns konstigt, men skönt med lite semester från varandra också eg =D, så fin bild

Ja, Sala är jättefint =D

Britt Marie o Rudi sa...

Så klart du saknar Astrid när hon är på fjällsemester! Men det där att vara helt lös och ledig är också något att njuta av en kort stund!

Christina Klosterberg sa...

Förstår att tomheten känns lite extra efter allt du förlorat men det är ju skönt att du får hem din kamel snart!