tisdag 19 juni 2012

Dagens promenad i bilder


 Astrid sitter och funderar över skyltens innehåll.


 Hmm jag tar godisen som Matten har lagt där i stället.


När jag kom hem så ser jag att Astrid kollar under lugg så att säga. Kanske funderar hon varför hon inte får lukta i fred.


Den här skylten har jag aldrig sett förut så den måste vara ny uppsatt. Himla trist är det i alla fall om hussar och mattar inte kan plocka upp efter sin hund i stan. 


 Målet med promenaden var att gå och köpa en glass. Astrid misstyckte inte om vi säger så och ja det gick inte att ta en bättre bild med det större objektivet på och jag hade inte en längre hand ;) Så en suddig Astrid som var mycket nöjd över glassen och flera gånger försökte ta en stor bit. ERKÄNNER jag och hon delade broderligt på glassen ;) ja turades om att äta lite. Nej jag är inte kräsmagad när det gäller sånt här men annat. Jag hoppas att hon inte har ätit nått snuskigt idag hahaha

Tre minuters promenad högst från oss så får man se den här vyn. Vi bor faktiskt väldigt fint i Söta Säter. Ja de marknadsför faktiskt Säter så just nu.

 

7 kommentarer:

Lyckopiller sa...

Gott med glass eller hur? Jag är inte heller kräsmagad när det gäller att dela...;D

Arlo sa...

Här delas ingenting...jag ska ha lika mycket som matten!

Quila o Ronja sa...

Klart man delar glass med sin hund ;-) (Fast, det är väl tur att man inte ser allt dom smaskar i sig)
Härliga bilder från er träning!!!Tack så jättemycket, för allt stöd vi fått, när Quila varit sjuk.
Om du visste vad det värmer.
Jag har varit så himla dålig på att kommentera hos våra "blogg-vänner", och jag har ingen bra ursäkt för det heller. Det har varit jobbigt, helt enkelt :-(
Nu hoppas jag att det bara blir bättre och bättre.
Kramar från mig

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken bra dag ni haft med både härlig promenad i fint väder och glass ätning. Låter som en väldans bra dag :)

Vilken härlig bild från där ni bor.

Kram

Vicky sa...

Det märks att ni trivs tillsammans, ni två. Helt idylliska vyer, och glass är ju aldrig fel =)

Zallek - Kellaz sa...

Ja. men den första skylten betyder att här går det bra att ha sin hund i ekorrhjul.

Christina Klosterberg sa...

Så fint ni bor. Härliga bilder. Hoppas ni får njuta av midsommar!