fredag 12 augusti 2011

Tränat lite

Jag är just nu inne i en jobbvecka där jag går 5 dagar natt. Så mitt humör har varit lite så där om jag ska erkänna det :) Har mest försökt att sova som vi jobbar väldigt långa nätter och vakentiden har mest gått till att vakna och äta och gå en promenad för att sedan ta sig till jobbet igen. Igår var jag dock ledig så då passade vi på att träna lite rally. Alla ställen som vi åkte till här i hålan var upptagna och tränades fotboll på. Varför ljust då tänkte jag. Men vi hittade ett ställe där vi fick vara för oss själva.


Har funderat lite över träningen och bestämt mig för att variera träningsplatserna för att träna Astrid för störningar. Märkte på tävlingen att hon lätt blir störd och det är inte så konstigt som hon inte har någon erfarenhet i det. Så nya platser med lite folk till att börja med.


Igår gick det jättebra igen. Jag har duktiga kameler jag :)) Vi tränade mest på att gå i rätt position och belönade genom att slänga iväg godisen så de fick söka upp mig frivilligt och sedan belönade jag precis när de var i rätt position för att slänga iväg en godis igen. Jag var hela tiden under rörelse. De var jätteduktiga och sökte upp mig galant. Nått som inte var lika bra var köttbullen som smulade. Korv eller nått annat fast blir det nästa gång.


3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch, låter jätte jobbigt med 5 nätter i rad :( När vi gick 4-skift och gjorde 4 på raken tyckte jag det var pest, så jag förstår om du är trött.

Kul att träningen går bra :) Ja att träna på olika ställen är nog inte helt fel inför kommande tävlingar.

Ha en skön fredag du och kamelerna :)

Quila o Ronja sa...

Bra tanke!!! Att inte bara träna på samma ställe. Alltid kul med framsteg i träningen.
Sv. Vi var i Kemer, Turkiet. Mycket barnvänligt (tyckte vi) Inte så stort, nära till allt. 45 min från flygplatsen. Ha r varit rätt mycket i Turkiet, och tycker nog att det är ett barnvänligt land ;-) Nu har vi aldrig varit i några storstäder, det blir bara jobbigt.
Hoppas ni hittar något ;-)
Kram

Christina Klosterberg sa...

Det är nog klokt att variera plats, moment och träningssätt då och då! Förstår inte hur du hinner så mycket!