måndag 22 augusti 2011

Anna och Thira har skrivit rashistoria

Idag ska jag skryta lite om en faraohund och en angagerad ägare :) Det går att jobba med en faraohund om man är villig att lägga ner lite tid och har tålamod. De är väldigt läraktiga och duktiga om de får chansen att visa det.


Min vän Anna har i går skrivit rashistoria med sin faraohund Thira. Sedan tidigare tränar och tävlar de lydnad och har fått Lydnadsdiplom i lydnadsklass 1. De är väldigt duktiga och jag är väldigt imponerad av dem. De har också gjort MH för att kunna starta i bruks.


Så igår slog de till och startade i appellklass spår och det gick bra de blev GODKÄNDA. De fick poängen 213,5 poäng och gränsen för att bli uppflyttad är 224 poäng. Så riktigt nära var de att plocka hem en upplyttning.


STORT GRATTIS till Anna och Thira som har gjort nått väldigt bra. Ni lägger ribban högt för oss andra faraohundsägare :)


Fast jag erkänner jag blir taggad av att läsa och höra sådant här. Tänket går vi kan också ;)



Inga kommentarer: