lördag 13 augusti 2011

Jag vill sticka en hundmössa

En sådan här mössa skulle jag vilja ge mig på att sticka. Kan inte vara så svårt eller vad tror ni. Är ingen van stickare direkt men kanske någon här är det. Tror ni att den är stickad i ett stycke eller tror ni att det är två stycken. Kanske någon även vet nått stickmönster som ni kan dela med er av till mig :) Kamelerna vill ha mössor till vintern :)) eller är det bara matte som vill att de ska ha mössor till vintern.

Om ni vill köpa en mössa som på bilden och inte sticka en själv så klicka på bilden så kommer ni till tjejen som har stickat de här mössorna. Verkligen jättefina mössor som går att beställa.





3 kommentarer:

Foxylady sa...

Hehe åh ja de var jättesöta, dock är jag rätt säker på att mina hundar inte behöver mössor men det finns säkert de som gör. Jag är lite emot att sätta kläder på mina hundar, iaf om de inte fyller en funktion. Men mössan va ju rätt smart ändå.

Quila o Ronja sa...

Tippar på att det är två delar, som sys ihop.......?
Njaaeee........var o en gör ju som man själv vill. Nu har ju inte jag något korthårig hund, så jag vet inte om dom fryser?
Titta faktiskt på "kameler" i dag! På utställningen i Askersund. Lite kul, för innan jag "träffade" dig, så visste jag knappt att dom fanns.
Ha det gott :-)

Akilles sa...

Fixar du att göra en sån mössa, så beställer jag en av dig, helt klart! :D