måndag 1 augusti 2011

Lyckade träningspass

Jag har jobbat mycket i helgen så jag har varken haft tid till att blogga eller läsa era bloggar. Men nu ska det bli ändring på det. Jag ska nu jobba bara tre dagar dag till sedan går jag på två veckor natt då ska jag ha all tid i världen att läsa och komentera :) hos er. Ser fram i mot det.

Men jag har hunnit med att träna lite med kamelerna. Små korta träningspass för i helgen så är det ju första rallylydnadstävlingen i vallentuna för oss.

Igår var de så taggade att jag bara ville träna mera men godiset tog slut. Vi tog en sväng till idrottsplatsen under promenaden. Vi tränade bara fot och Maya var så på så på och det var jättekul. Märkte även att hon passade och var tvungen att kolla på filmen jag spelade in och ja hon passar där också. Så hon får väl fortsätta passa för det verkar vara den stilen som gäller om hon är med. Passar hon inte så blir hon lätt lite flamsig i benen hahaha och de spretar iväg åt alla håll. Och sedan passar nog passet för tempot.

Ja jag vet inte vad jag ska säga om Astrid. Bara så BRAAAAA. Hon kan inte komandot fot men vet så jäkla bra att hon ska gå vid mig och igår så satt hon sig i position frivilligt utan hjälp. Jag är så impad. Hon går fot men vill gärna tränga och gå i ett väldigt fort tempo framåt och går ca en halvmeter framför mig men kollar på mig. Så igår belönade jag bara när hon var rätt. Svängde åt nått håll och när hon kom i rätt positon belönade jag. Vill verkligen inte förstöra hennes arbetsglädje genom att tillrättavisa henne hela tiden. Så här är jag lite nollställd. Ser ju vilken kapacitet hon har och hur ska jag ta tillvara på den rätt. Måste fördjupa mig i svartbergboken idag och läsa om fotgående och kanske få nått tips på hur jag tar tillvara på den här arbetsglädjen på bästa sätt.

Men först frukost och sedan ut i solen. Kommer lite fartfyllda bilder senare ;)






3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Visst är det kul att träna när det funkar så bra :) Hoppas du hittar nått bra i boken om fotgående :)

Vi har varit på Enduros kennel läger i Strängnas onsd-sönd.

Men jobbar du i 2 veckor natt....Hur orkar du det....Tycker jag blir helt slut då jag gör 3 eller 4 nätter i rad.

Ha en bra måndag du och dina fina kameler :)

Quila o Ronja sa...

Misstänkte att du hade fullt upp ;-)))
Visst är det härligt, när dom är så där riktigt duktiga, våra fyrbenta vänner.
Lycka till på tävlingen!
Kram

becca & olga sa...

Vad kul att det går så bra med astrid :) Och du har rätt, tycker faktiskt inte korrigeringar har i hundträning att göra at any time ;)

SV; hihi är de lite fina i kanten, gillar de kanske inte att blöta ner sig :D