onsdag 24 augusti 2011

DUKTIGA kameler

Nu har vi kommit hem efter rallylydnadspasset och jag är blött om fötterna. Det var en bra bana men jag hade nog tryckt ihop det lite för mycket. Jag tror det men jag är inte säker. Rallybanorna är ju små men den här var nog mindre. I alla fall jag är MYCKET nöjd med träningen.

Maya var jättefin och kämpade på bra och vi fick till några riktigt bra 360 graders svängar. Märkte att om jag sa höger eller vänster så var jag också mer koncentrerad. Jag har själv lite svårt med de här svängarna. Synd nog så går hon ut lite i högersvängar vilket kan ställa till det lite. Men på slutet så fick vi till det lite i alla fall. Provade även att springa på böjt spår in i slalom för att där slå om till vanlig takt. Gick super

Astrid är ju bara för söt :) Kontakten var super i början men det märkts att hon inte har kondisen för att tänka en längre stund. Men hon är så fint med i vänster och högersvängar så länge hon inte tränger. 360 graders svängarna är med henne så mycket mindre än med Maya. Hon klarade även hon att springa på böjt spår galant.

Så lilla Anka. Hon fick också prova på banan och jag måste säga att det var synd inte rallyn blev officiell för 1 år sedan. Då hade jag startat henne utan att tveka. Hon är så duktig och förig. Nu hoppade hon mest jämnfota runt banan men gjorde allt som begärdes och bra. Även hon kunde springa böjtspår fast hon inte ens kan fot eller vet att det finns nått sådant. Hon är så lyhörd på vad man vill med rösten så det går att föra henne runt banan ändå. Älskade gamla dam <3

Nästa träningspass kommer att innehålla sittningar och annat kul. Sitt framför, vid sidan, sitt ligg och sitt gå runt mm.

2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Kul med en lyckad träning. Kör hårt på tävlingen!

Ann-Margret o Vinja sa...

Låter som om kamelerna gillar Rallylydnaden :) Men jag fattar NADA :S. Kan du inte filma dig och kamelerna och sen förklara varje bild ni gör så man fattar hur det går till...

Tycker du kan starta en rallylydnadskurs i bloggen :) Skulle vara kanon kul :)

Sv. Jo nog var det full rulle igår och väldans lite nattsömn. Men kul hade vi, var värre i morse när klockan ringde :(

Hoppas att det kanske kan bli några flera timmar i natt ;)