fredag 4 juni 2010

Tränat mer position

Då har vi tränat lite mer position. Och idag verkade poletten ha trillat ner i Ankans huvud. Idag gick det att säga sitt och ställa sig bredvid. Igår gick det inte alls då hon bara flyttade på sig hela tiden när jag försökte. Det kändes som att Astrid också var mer med på noterna än igår. Det som är det svåra med Maya är ju att lära om henne att tänka själv då vi aldrig har tränat så. Nu vill jag att hon börjar tänka själv istället för att jag säger åt henne vad hon ska göra. Så jag sa sitt. Ställde mig bredvid klickade och sedan gick jag bakom henne för att se om hon skulle följa efter. Det var lite roligt att se henne sitta där och vänta på att man skulle säga att hon skulle komma. Hon var lite fundersam och efter några gånger började hon vända sig om.

Väldigt imponerande att se när de funderar om kommer fram till saker utan att man säger nått. Bara att ge dem tid så ska det nog bli bra. Ska bli intressant och se hur det utvecklar sig.

Inga kommentarer: