fredag 25 juni 2010

Ligger i hårdträning

Snart är det dax för Mayas utställningsdebut i sommar. Så vi tränar och tränar på att den rätta motivationen ska finnas där. Nu finns den där i massor och det har jag aldrig varit med om förut. Eller ju det har jag nog men Mayas energi är väldigt svår att ta hand om. Hon är så mycket hela tiden. Men vi jobbar på och det är roligt. Hon springer som en tornado och hugger efter godbitar. Hon går att friställa även om det inte än är speciellt snyggt. Men det som är det bästa det går nu mer att flytta benen utan problem. Utan att använda sig av ren lydnad. Det har man förr fått använda sig av. Inte alls kul men nu är det inga problem och jag behöver inte heller hålla i hunden. Maya min älskade piraya tycker att utställning är skoj. Tänk vad lite vila på flera år kan göra.

Även Astrid får sin dos. Men hon är inte lika på hugget som sin mor så här har jag lite att fundera på. Hon springer så fint men jag skulle vilja att hon la ner lite mer själ i saker och ting. Lite mer power så skulle det vara fin fint. Lite mer på hugget om man säger så. Så jag måste fundera ut nått som gör henne mer på hugget.




Inga kommentarer: