tisdag 8 juni 2010

Motionerat

Måste ju försöka få lite koll på flåset på hundarna så idag tog jag först en promenad på en timme med alla tre. Sedan direkt efteråt så tog jag båda Maya och Astrid på en cykeltur. Samma vända som vi hade gått. Tänkte att Astrid skulle få draghjälp av Maya så hon kommer på att det där med cykling inte är så farligt. Hon blev helt chockad när Maya började att skrika och sedan hängde hon på i bara farten. Maya var värre än värst. Hon skrek som en galning i början och började hoppa mot mig och cykeln. Sedan lugnade hon ner sig men under hela turen så kunde det komma små glädjetjut från henne. De sprang på så fint hela vägen runt skönvik. Så nu ska jag försöka cykla med dem en gång till i veckan.

Men det är ju lite ett självmordsuppdrag att cykla med båda i koppel. Måste nog införskaffa mig en cykelhjälm :)

Inga kommentarer: