måndag 7 juni 2010

Matvägrare

Jag blir snart tokig. Det var länge sedan jag kände att jag höll på att bli tokig. Men Maya är inne i sin värsta matvägrar fas på väldigt länge. Hon äter inget. Allt rynkas på näsan åt. Pölsa, mat på burk ja allt gott som hon förut har ätit. Tänkte om det var maten och bjöd henne på annan mat men nej. Ingen av de fyra sorterna dög. Tänkte då att jag provar med pelletsgodis. Tänkte att det äter hon aldrig. Men tänka sig det gick i väldigt fort. Hon brukar aldrig äta hård godis. Hon fick idag spagetti på maten och den sorterades ut och burkmaten åt hon runt.Tror inte att hon fick i sig någon hund mat. Så nu känner jag att jag har fått nog. Man ska inte behöva ropa på hunden och truga för att hon ska äta. Nu ska jag prova nått som jag aldrig har provat för. Ska vänta ut henne och motionera. Någon gång ska hon väll äta eller?

Ska tilläggas att hon antagligen är väldigt skendräktig som hon piper och gräver i trädgården. Har inte lust att köpa galastop men vi får väl se om jag blir tvungen. Men mindre mat och mycket motion ska ju skendräktigheten bättre så vi får väl se. Ja mindre mat delen fixar hon ju själv.

2 kommentarer:

Josefin sa...

Jag vet PRECIS hur du känner dig, Akilles är likadan, helt hopplöst! Nu bytte jag foder för en sista gång i helgen .. äter han inte detta nu får han svälta .. ;)

Emelie sa...

Usch låter inget vidare med matvägrande hundar.. Mina äter som hästar och har inga problem med bara RC torrfoder, fast de får ju alltid gott vid sidan om ändå. Om någon av dem skulle matvägra skulle jag nog skita i det, de får äta när de blir hungriga (fast det har ju inte hänt än så jag vet ju egentligen inte hur jag skulle reagera). Hoppas i alla fall att hon börjar äta snart, för hennes skull!