lördag 18 oktober 2008

Vilka premiärer

Nu är det kväll och jag har sovit en stund i soffan. Drömt drömmar om dagen som har varit kanske. Vet uppriktigt inte som jag somnade som en död fisk direkt efter maten.

Våran lilla utflykt började på fredagkväll då vi tog bilen hem till Helena och Jörgen. Vi skulle sova över där till lördagen då jag och Helena skulle packa in våra hundar i bilen för utställningen i Skogås i Stockholm. Den som var superglad över att vi kom var Helenas hund Solo. Vi kan säga att han gillar tjejer såååå mycket just nu. Så det blev nog inte så mycket sömn för Helena och Jörgen. Jag och tjejerna sov annars förträffligt på soffan som skedar. Lite trångt men kärleksfullt.

Så idag var det dax för Astrids och Ankans debuter i öppen och veteranklass. Först ut var Astrid som plockade hem 1:a med CK och blev tvåa i öppenklassen efter den finska hunden Taika. Taika plockade även hem certet och blev BIR för dagen så vi säger grattis till Eva och Emelie. Det var ett antal tikar som slogs om certet och bästa tikplaceringarna. Inte alla blev tilldelade ck och fick tävla vidare i konkurrens så jag var glad att det gick så bra för mig och Astrid. Hon slutade som bästa tik 3. Ingen dålig början på öppenklassen.

Men roligtast var det nog att det gick så bra för Anki spanki. Fan vad jag är glad att du visade henne Jenny. Hon var verkligen fin i ringen. Helt underbar med den glada svansen. Anki hade konkurrens av sin egen bror Ragnar. Anki gick segrande ur tävlingen den här dagen som bästa veteran. Vi var sedan in i BIS finalen för veteraner och där slutade hon som BIS-5. Då var det jag som hade tagit över kopplet men jag är rätt säker på att det hade gått bättre med Jenny i andra änden. De var så himla fina ihop. Nu höll jag helt på att glömma. Anka blev ju bästa tik 4 också. Anka som inte har varit ute i ringarna på flera är gjorde en liten skräll.

Sen var det två trötta personer och tre trötta hundar som satt sig i bilen för att åka hem. Det gick även bra för Helena och Solo som blev 5 bästa hane. Härligt Helena.

Så hur ska man summera dagen. Jobbig men så förbaskat roligt. Inga dåliga resultat man hade med sig hem i bilen. Sen vill jag tacka Jenny Nyström igen för den fina handlingen av den pigga tanten. Men vi syns ju snart igen :))

Resultaten blev:
Astrid : 1:a med ck och bt-3
Anka : 1:a med ck och bt-3, Bir veteran och BIS 5 veteran.
Det känns härligt att båda hundarna placerade sig i bästa tik. Jag säger det igen jag känner mig så himla nöjd. Skriver jag lite konstigt beror det på att jag håller på och somnar igen. Jag tror att jag, Helena, Jörgen och alla hundarna kommer att sova tungt inatt. Sist men inte minst tack helena för en jätterolig dag och för gästfriheten. Det får vi göra om igen.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Grattis till alla fina resultat och ett riktigt bra sätt att starta i de nya klasserna!

Anonym sa...

Tack för att jag fick visa lilla anka! hon var så rolig och jag visar henne så gärna igen om du vill! :)Grattis till bägge tikplaceringarna!

Anonym sa...

Tack för besöket! Vi får se om vi orkar ha er här igen nån gång! :-) Ta det inte personligt! Nåväl, Solo ska väl ta och lugna ner sig snart...

Kram