torsdag 16 oktober 2008

Skönhetsvård

Idag har vi haft lite pyssel med skönheten.

Två i familjen ska ju vara vackra på lördag i Skogås. Jag räknas inte dit som jag inte kommer att färga håret. Men man vet aldrig jag kanske får nått ryck ikväll. Skönheterna har fått klona klippta och tandsten borttagen. Även öronen har fått sig en omgång. Så nu kan man säga att de har varit på spa. Maya kom undan med bara klona. Funderade ett tag ifall de skulle få bada men jag struntade i det. Tänkte att Astrid blir väll som en enda stor virvel och Anka kanske börjar att mjälla. Man ska inte utmanna ödet i onödan.

Fast Astrid kanske skulle behöva ett bad hon har ju inte badat med schampo sedan jag kommer inte ihåg. Badat har hon gjort i skön men det blir man ju inte direkt ren av. Nej hon får fortsätta och vara en snuskis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nåväl, du fick ju fin frisyr för inte så länge sen ;-) Ska bli kul att träffa er alla tre ikväll! Och någon snuskis tror jag inte att vi får se! Faraohundar är ju inte snuskiga, så enkelt är det!!! Jag badar sällan mina hundar. Inför utställning så handlar det endast om en blöt trasa med lite lyxigt schampo eller balsam som jag "putsar" upp hela kroppen med. Hmmm, undrar om det kallas Raggar-dusch?!!! :-O Ha, ha! Kloklippning och tand och öronputsning ingår också! Men kroppsputsningen tar jag alltid på morgonen. Klorna på kvällen före.
Skönt att ha faraohund! Tänk att ha afgan eller något annat pälsigt. Huva, vad mycket jobb!

kram