fredag 8 augusti 2008

Vad händer i familjen idag då

Sjuklingen Astrid ser lite piggare ut än igår tycker jag. Men inatt har vi varit ute 3 gånger så nu är det fasta en dag till med risavkok. Ni ska inte tro att hon ville äta det så jag har fått spruta henne. Roligt som hon skulle ha 5 dl, så nu har jag gjort ett matschema för dagen. Astrid tycker inte heller att det är så roligt men vad ska man göra.Vi kan ju inte springa ute hela dagarna och bajsa i trädgården. Den behöver föresten en verklig sanering med slangen och det är väll tur att det regnar idag.

Plankan är missnöjd med att man inte pussar och gosar med henne lika mycket som med sjuklingen. Annars har hon sovit i mitt knävek hela natten under täcket sötisen. Astrid imellan oss och katten på armen. Rena rama farmen i sängen. Maya vill inte vara med utan sover skönt för sig själv.

Maysan som bara bäddar upp gästsängen hur mycket man än bäddar till den. Den är väl inte fin nog enligt henne. Man gör ett dåligt jobb helt enkelt.

Den som är jobbigast här i familjen för tillfället är Mulis. Hon går ut fast det regnar det verkar inte störa henne allt för mycket. Men efter ett tag kommer hon in och skäller på mig för att hon är blöt. Sen stampar hon runt här och är bekymrad ifall man inte släpper ut henne igen. Hon får allt vara inne och torka mellan gångerna.
Annars är det bara bra med oss och det låter värre än det är. Lite bekymrad är jag ändå för Astrid så jag hoppas att magen lugnar ner sig så hon får vila och jag med för den delen. Avbryten nattsömn flera dagar i rad är inte drömmen direkt. Tur att man inte har småbarn.
Nej nu ska jag gå och vila med mina fyra gnälliga och busiga barn som jag älskar väldigt mycket. De förgyller min tillvaro på många olika sätt ;)



1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas Astrid blir bra snart. Man blir så orolig när vovvarna är dåliga. De kan ju inte berätta hur det känns! :-( Solo har problem med pinkeriet och ska till Ultuna för undersökning imorgon. Samtidigt får han undersökning av nacken då han gjorde värsta rycket i flexit för ett tag sen och verkar ha ont av det.

Kram
/H