onsdag 20 augusti 2008

Nu är jag nervös igen...faaaan

På söndag är det lure coursingträning i Norberg igen. Såg mailet idag om träningen och tänkte att det ska ju inte jag åka på.

Så pratade jag lite med Anna över msn och hon frågade ifall jag skulle dit. Nix svarade jag och sedan blev jag så sugen så jag gjorde en anmälan över mailen. Funderade lite över vad som gick så fel förra gången. Astrid fick i sitt första träningslopp springa mot en saluki. Varför fick hon inte springa imot Maya kanske ni tänker. Jo Lotta kom ner och hon hade ingen stödhund till Astrids syster Stina så vi bestämde att vi skulle dela på Maya så båda hundarna fick springa mot en faraohund. Astrid och salukin var inget bra val men man vet aldrig hur det ska gå så iblan får man köra en rövare. Båda hundarna tappade bort trasan och fullföljde inte loppet. Så inget godkänt träningslopp.

Vid det andra försöket för ett godkänt träningslopp så fick Astrid och Stina springa tillsammans så ingen skulle behöva springa med salukin. Båda hundarna sprang bra tillsammans och gick i mål. Sedan började de kolla in varandra och det hela slutade med att de började att leka. Stina sprang rätt fort till Lotta medans Astrid sprang lite till för sig själv. Vi fick tag på henne och sedan kom hon ur halsbandet och sedan var det kört. Lös hund utan halsband är inte roligt.

Så nu har jag tänkte igenom det här. Hade hon inte kommit lös och ur halsbandet så hade det inte varit någon fara. Så på söndag blir det ett annat halsband och ett retriverkoppel som hon inte kan komma ur när vi har fångat in henne. Sen tror jag att det blir bra för henne att springa två lopp imot Maya som är en bra säker lchund som är otroligt sugen på trasan. Tror att Astrid kan behöva lite extra taggning bredvid för att fatta att det är trasan man ska döda och inte springa runt efter målgången.

Så alla vänner och bekanta håll tummarna för att vi får licensen på söndag. Jag skulle bli så lycklig då om det går vägen för springa kan hon. Jag förstår om inte konkurranterna håller tummarna ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna!! Även om ni kommer konkurrea med oss sedan :-)

Heja Astrid och att poletten trillar ner på söndag!!

Anonym sa...

Ha, ha! Lycka till! Det går nog bra ska du se. Du resnonerar ju så klokt.

Kram