lördag 23 augusti 2008

En massa svampar

Efter spårningen så letade vi lite svamp i skogen. Många olika sorter finns det och jag vet inte alls vad det är för svampar. Jag hittade en karl Johan trodde jag rätt säkert. När jag sedan kom hem och kolla in svampen på nätet så blev jag osäker. Den åkte i sopen jag vill ju inte äta nått oätligt.

Vad är det här för svamp?

Hederlig flugsvamp

Ser nästan ut som en trattkantarell

Jätteäcklig svamp uuuurk

Inte heller så aptitlig

De kramas

En svamp svamp

Sen hittade vi lite kantareller. Gud vad gott det ska bli

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är Karl-Johan, det finns massvis av dom i år fast man ska ta de som inte slagit ut än.

De där du kallar trattisar ska du INTE äta :P

Anonym sa...

Jag ska inte äta de som jag kallade trattisar men de ser nästan ut som en trattis fast med en knöl på. Men som sagt jag vet att man inte ska äta dom. Så du kan vara lugn nybörjaren i skogen har lite koll ;)