onsdag 2 januari 2008

Nytt år

Så var 2007 slut och 2008 har nyss börjat.

Tycker att det är så skönt att nyårsafon är över. Här hemma så är det bara en jobbig dag med en massa racketer och fyrverkerier som gör min lilla råtta så rädd.

Maya är skotträdd sedan flera år tillbaka när vi blev skrämda på en promenad. En sådan där bomb smälldes av i våran närhet på em och sedan dess är hon förstörd. De andra åren har vi haft tur som kunde vara i ex:ets sommarstuga mitt i skogen. Förra året när det var slut imellan oss så var jag i farfars sommarstuga men den är nu såld. Så iår fick vi vara hemma.

Som tur är smällde det inte så mycket där vi bor dagarna innan nyår. Det är skönt som det inte var så i Avesta. Där var det fritt fram hela December tror jag.

Maya höll sig rätt lugn innan 11 på kvällen och hade då käkat lite fläskfile och hasselbackspotatis men sedan var det kört. Vi spenderade resten av kvällen i datarummet med fördragen gardin och musik ifrån datorn. Astrid tyckte att hela grejen var konstig men brydde sig ingeting om smällarna. Maya låg därimot och hyperventilerade så hela sängen skakade. Min stackars tjej, men så snart som det blev lugnare så somnade hon av utmattning och vi fick dricka champagne och önska varandra ett Gott Nytt År.

Tycker annars att Nyår är en fin högtid. Men nu är det skönt när den bara är över. Finaste dagen på hela året har blivit den jobbigaste. Varför måste det smällas hela tiden tänk om det bara smälldes under en speciellt tid under kvällen runt tolvslaget och sedan var det slut. Gud vad skönt det skulle vara för mina nerver.

Inga kommentarer: