måndag 14 januari 2008

Var är vintern?

Ja var är vintern??? Någon som har sett den. Här är den ivarjefall inte.

Så långt ögat ser så är det mörkt och blött så man kan storkna. Fick ett anfall av hopp i helgen när världens största snöflingor singlade ner från himlen och det var så vackert. Det blev vit och ljust och man kände nästan på engång att man mådde bättre. Typ 5 timmar senare så spöregnade det.

Kvällspromisen var ett blött och kallt elände. Hundarna ville inte kissa och jag var blöt om fötterna. Jag lovar hade man kunnat så hade man kunnat vrida ur oss en massa vatten.

Nej nu får det faktiskt vara nog med det här. Jag vill ha snöööööö nuuuuuuu. Jag gillar ju vintern och inte det här snuskiga stadiet som vintern har blivit. Nej tur att vi ska åka till Idre snart så man får lite vinter ivarjefall.

Jag vet att hundarna tycker som matte

1 kommentar:

Mirrekex sa...

JA jag håller med dig. Vad är detta för slaskedask väder. Är ju inte speciellt kallt ute heller. Jo dina hundar är visst duktiga. Astrid är ju väldigt lyhörd ju. Så söta så.

trist att det ej blir mera kurs för oss. Men så är det i kråksången nu. Hoppas att du har en bra dag på jobbet kramis