tisdag 29 januari 2008

Vilken jävla dag

Idag skulle bli första dagen på försök till en ny vardag. Jag skulle börja jobba tidigare och sluta tidigare bara för att jag ska få tid med mig själv, min familj och mina hundar. Speciellt mina hundar.

Så klockan ringde kristligt tidigt och jag pallrade mig upp ur sängen och in i badrumet. Klädde på mig, borstade tänderna och hade på lite parfym. Bara för att piggna till lite.

Ut och väckte hundarna eller Astrid var ju redan vaken. Maya därimot verkade fundera vad vi gjorde öppe så tidigt.

Så var vi påväg ut efter en kvart uppvaknande i badrumet. Vi var alldeles ensama, inte en kotte var ute eller uppe. Det var riktigt lungt och skönt. Men vad händer, hundarna går på jakt och är jättenyfikna varför vi är ute så tidigt. De tänker inte på att vi är ute för att de ska göra sina behov. Nej då de glömer alldeles bort att bajs utan skäller efter råddjur och andra saker som verkar uppiggande. Behöver jag tilläga att jag inte kände mig så road.

Det hela slutada med att vi fick gå in och äta frukost och gå och lägga oss igen efter 40 min. promenad. Jag kan bara inte lämna mina hundar en längre tid om de inte har bajsat som de gör det på morgonen och eftermiddagen. Så jag fick jobba kväll idag igen. De här jäkla kvällarna står mig upp i halsen. När vi gick ut igen så gjorde de minsann allt som de skulle. Peder hade lovat att han skulle rasta dem på gården innan han åkte så de fick kissa. Han skulle aldrig hinna med en promis också när vi har Ebba hemma.

Nej nytt försök imorgon.

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Hej jag är likadan kan inte lämna honom om han inte gjort allt. bellman hr också en tendens att kunna stänga av att göra ifrån sig när jag är lite stressad, Som när vi ex åker och simmar med han i bassäng på vintern. Dålär han ju ha gjort allt innan för att ej gå ute så länge efter sedan då han e blöt. Nä minsan då ska inget behov göras hehe. Kramis