onsdag 30 januari 2008

Vanligaste hundnamnen

Brukar varje dag kolla in Sofie Lönns hundblogg som jag tycker är väldigt bra. Hon hade idag lagt ut en länk från Agria där de vanligaste 100 hundnamnen finns publicerade. Så jag tänkte att jag knycker ideén och lägger ut länken jag med. Känner mig som en liten ideetjuv ;)

http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=http://www.agria.se/Agria/text.nsf/id/5780

Maya fast med stavningen Maja återfinns på en 10:plats och Astrid finns inte ens med på listan. Astrid som är så sött varför döper inte fler sina hundar till Astrid. Fast det var ju lite kul att det inte är så himla vanligt.

Asta finns på en 43 plats och det namnet funderade jag över och Disa på som fanns på 70 plats. Båda de namnen var starka förslag istället för Astrid men jag är så nöjd över att det blev just det namnet. Någon gång vill jag nog ha en hund som heter Gunnel men då ska det vara en liten jycke.

Själv så är jag lite inne på de här mänskliga namnen, tycker att det är gulligt.

2 kommentarer:

Mirrekex sa...

Hej! Vilken kul länk. Bellman fanns inte heller ens med. Men det gillar jag samtidigt. Vill ha lite udda namn :0)! Sött det låter med en sko på tötiskickan :0) Syns i möra. Ska gå nana kudden nu kramis Sovgott.

Anonym sa...

Kul att man kan inspirera till ett inlägg i din blogg ;)