tisdag 25 december 2007

Julafton

Gick inte att vända bilden och inte att ta bort den så ni får ta att den är konstig


Så har julafton varit och nu är det lungt i vårat hus. Lite tråkigt men ändå lite skönt. Nu är hysterin över att hinna skaffa en gran och fixa all mat. Iår firade vi julen hemma hos oss och det var en ny erfarenhet både för mig och Peder. Men någon gång ska väll vara den första.
De som kom hem till oss var min och Peders mamma, hans bror patrik och Ebbas mamma Agneta. Flera som jag har berätta för att Agneta skulle fira jul med oss har tyckt att det har varit konstigt. Men det tyckte inte jag för det är ändå barnen som ska fira jul och inte vi vuxna. Ebba tyckte att det var jättekul att ha både sin mamma och pappa under julafton och jag hade inga problem med det heller. Vi hade det supermysigt och käkade en massa god mat. Det finns fortfarande mycket mat kvar i kylskåpet. Vet vad som står på menyn i några dagar nu :)

Julklapparna var många och granen för liten kändes det som. Alla klapparna rymde ju inte under den.

Ebba fick ett djurspel, kinachack, bratz och en bratzhäst, kläder, kattbok, kattdagbok. Sen fick hon också ett begagnat PS2 och singstar. Det gillade hon verkligen och vi har sjungit hela kvällen igår. Pinsamt att höra sig själv för man är verkligen inte duktig på att sjunga.

Jag fick en hårig tröja ifrån haglöfs, två böcker, DKNY´s röda parfym och ett par jeans från fornarina. Supersnygga men svindyra tydligen. Inga jag skulle ha köpt själv. Mycket nöjd med alla mina julklappar..

Sen så bara svämmade vi över i choklad men det är ju som vanligt. Så är det ingen som har fått någon choklad kan ni komma hit och hämta lite :)

Nej nu ska jag göra blodpudding i ungen åt hundarna och kanske sjunga lite singstar. Så hör ni nått som låter för.....ligt så är det bara jag

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Hej vilken fin helyhansen eller vad e det, Sådan som Pernilla också har. Sådan vill jag med ha. Vast köper man dem? Är de dyra. Men det vet du kasnek inte då det e julklapp såkalrt ;)Fina paket du fått. Jeanse ser vrålsnygga ut. Ha det bra syns i morrn va?? kramis