söndag 30 december 2007

Hundkurs

Idag är första dagen som vi kommer att visa upp hundarna. Har ju de två första gångerna haft teori. Ingen har ju sett vildingen Astrid och vi kommer helt klart att skämma ut oss som vi inte har gjort läxa. Fy skäms på mig men vi ska träna lite innan vi åker.

Läxan var att hoppa ut ur bilen med kontakt med ägaren. Hoppa fint ur bilen kan hon men kontakten är det värre med. Så vi får hoppa ut några gånger ur bilen innan vi åker. Ett litet prov på hur snabblärd hon är kan man säga. Hahahaha tänk om det inte skulle synas att vi inte har gjort läxan och hon gör den klockrent. Skulle ju vara härligt men det kommer ju inte att hända.

Maysan ska idag med och kolla på som det är dagen förre nyår och Peder jobbar. Maysan är ju livrädd för raketer så jag vill inte att hon ska vara själv. Men jag vet att hon ivrigt kommer att heja på Astrid i skällandet.

Vi kommer att få skämmas. Nej nu ska vi äta frukost och sedan gå på en långis för att lite senare bli avrättade.

Återkommer om information om hur det gick

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Äscchh ni var ju så duktiga. Våra hundar var duktiga. Bara det att jag blir lite nervös och flamsar till det lite. Samt att Bellman måste få tagga ner först. Sedan är han duktig. Tycker det är kul med kursen. Men att jag känner ingen haha. Kramis