torsdag 6 december 2007

Handlers på LC-tävlingar

Har varit uppe en tråd på vinthundforumet som handlar om vi ska ha handlers på Lc- proven.

Anledningen till att tråden skapades var att någon hade varit på lc-möte och då hade det diskuterats. Någon inom Whippetvärlden hade berättat att en domare hade sagt ungefär "hade jag vetat att det var din hund så hade den fått lite mer poäng, så den hade fått Certet"

Man har nu börjat fundera ifall det finns kompisbedömningar. Så för att domarna inte skulle kunna göra vänskaps bedömningar så tyckte någon att vi kanske skulle införa handlers på tävlingar. Vilket jag själv tycker är en idiotisk idee. Man kanske skulle utbilda fler domare iställer så var kanske problemet löst iställer för att krångla till det. Idag har vi ju inte speciellt många som kan döma en LC-tävling och chansen finns väll att de känner igen hundarna.

En idee som skulle medföra mer problem än nytta enligt mig. Skulle själv inte vilja släppa en okänd hund som jag inte kände. Kanske om ägaren bedyrade att den var cool lugn. Tycker att det är tillräckligt svårt att släppa sin egen hund som man känner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig! Föresten! Kunde du inte sett till så att basenji och faraohund gick samma dag på provet i Borlänge!!! Du som är involverad i det där nu ;) Nu kommer jag ju bara kunna tävla med en av raserna... :(

Ha det gott!

Anonym sa...

Det var tänkt att de skulle springa på samma dag. Blev nått fel med pm:et. Tänkte faktisk på dig :)så vi får väll försöka fixa till det. Ja jag är ju riktigt insmetad i det är nu.