tisdag 18 december 2007

Bilen

älskar igentligen min bil men nu är jag förbaskat trött på den. Någon som vill ha en Audi A6 med eget liv??

Det började med att tanken började läck här för kanske 2 månader sedan. Det kan jag väll leva med som det bara händer när den är full tankad. Sedan slutade förardörren att funka, man kunde inte längre öppna den innefrån men utifrån. Nu kan man inte längre öppna den utifrån. Kul va man fick ta vägen in i bilen genom passagerardörren och ut. Nu funkar inte den heller innefrån men ibland utefrån.

Så alltid när jag ska ut ur min bil så blir det via baksätet och även när jag ska in för det mesta. Låter roligt va.... Sen om det inte var nog med det så har plastbiten som sitter på gaspedalen lossnat. Sen har det hänt nått konstigt. När man trycker ner kopplingen lägger i en växel och släpper upp kopplingen så rullar bilen av sig själv. Man behöver inte längre gasa när man backar och kör på 1:an. Den har blivit en hybrid mellan en atomat och en manuell bil.

Så är det någon som ser en tjej krypa runt i en Audi A6 här i Säter eller i Dalarna så är det antaglingen jag. Kan ju tilläga att jag inte gärna åker och handlar för det är för pinsamt. Fast det blir ju billigt :) Funderar när Peder ska laga bilen men det är väll som man säger om skomakarens barn. Har svårt att tro att han skulle åka runt i sin bil så här i flera veckor.

Inga kommentarer: