torsdag 23 januari 2014

Har jag en hund som vill leva i flock?

Idag är jag hundvakt till Elza och Nitho och jag får för mig att Astrid lever upp. Hon var lite gladare på promenaden än vanligt när Nitho fick följa med. Den enda hunden idag som har fått två promenader som jag inte vågar gå med alla fyra samtidigt. Man ska inte utmana ödet tycker jag. Xena behöver träna att gå normalt med en till hund och det gick faktiskt väldigt bra. Lite busig först men lugnade ner sig rätt fort. 
 
På gården sedan så sprang Astrid tillsammans med dem fast hon först ville gå in. Hon hängde på och det var länge sedan hon sprang på gården tillsammans med Xena. Xena går så hemskt mycket upp i varv när Astrid vill busa och det gillar inte Astrid och det har hon aldrig gjort. Men idag låg allt fokus på Nitho och inte på henne så då kunde hon hänga på och också släppa ut lite energi. Jag tror hon var lite nöjd. 
 
Så frågan är om hon trivs bättre i flock där fokus kommer lite ifrån henne och hon kan vara med på sidan om och låta de andra härja runt. Lilla snuttan som aldrig har gillat att bli biten i benen eller jagad. Ankan och Maya gick ibland ihop och jagade Astrid och då ville hon gå in direkt. Men idag sprang hon fram och tillbaka istället för att stå på trappen och vilja gå in och ingen jagade henne. Hon vill hellre jaga istället för att gå i närstrid. Xena hon vill boxas.



Inga kommentarer: