söndag 26 januari 2014

Blivande mannen i mitt liv

Måste berätta om Tom. får ungefär 1½ vecka sedan så svarade jag på en annons på blocket som letade medryttare till tre hästar. Det var ett russ en nordsvensk och en shire. Jag tänkte att russet är jag för stor för och shiren är för stor men nordsvensken ska nog passa. Jag berättade lite om mig själv och fick faktiskt svar samma dag men nordsvensken hade redan hittat en ryttare och det var bara shiren kvar. 

OMG tänkte jag men att jag var ju tvungen att åka ut och titta på monstret som jag aldrig har sett en shire i hela mitt liv. Sagt och gjort vi bestämde träff och jag fick träffa Tom som är en liten shire kille på 1,73 cm men rätt bred i stället. Jag provred på ridbanan och blev förundrad över hur lättstyrd och lätt han var för att vara så stor. Det kändes bra och han verkade nöjd. Igår var jag ut igen och provred ut på åkrarna som Tom har lite egenheter för sig när man rider ut. Allt gick bra och jag och Tom var nog lika trötta när vi kom tillbaka till stallet. Tom helt svettig och jag helt slut och svettig. Men han verkade nöjd. Jag tyckte att sadeln satt kvar mellan benen.  

Matte Jenny tyckte att det hade gått bra så hon frågade om jag ville fortsätta att rida och det vill jag. Så jag och Tom ska träffas två gånger i veckan och det var roligt att höra att Jenny trodde att han gillade lilla mig. Mycket mysig kille som fick en apelsin innan jag åkte hem som han åt väldigt glatt. Så flera bilder kommer nog på Tom i framtiden här också

1 kommentar:

Siriosmilla sa...

De är så fina! Eleganta och gigantiska! Vilken tur du har som har hittat en häst som passar dig!