onsdag 2 oktober 2013

En mums pinne varje dag

Som jag nu är på praktik och tydligen har en hjärna som har flyttat pga trötthet så har det varit lite dåligt med bloggningen.

Men vi ligger stenhårt i med utställningsträningen. I måndags var vi i Falun och sprang till vänster och frös tillsammans med Anna och Elsa.  Xena var då som värsta kängurukrokodilen som hoppade och bet på sin matte som hon ingen promenad hade fått innan. Bara legat hemma i soffan och gottat sig hela dagen pga praktiken. Bara en ynklig timme i trädgården skapade detta monster.

Medans vi försökte springa till vänster så sysslade hon med att springa, nosa i farten, skälla på en schäfer som låg en bit bort och snappa upp en pinne som hon jonglerade med. Hon har humor tjejen. Jag var dresserad och sprang fint till vänster.

Igår och idag har vi även tränat hemma. igår studsade hon så mycket på mig att jag råkade kliva på hennes tass så hon skrek i högan sky. Idag hoppade hon inte på mig men var mycket glad. tack för det så min arm får återhämta sig från all tortyr i form av tänder. Är stadigt lite blå :-)

Igår och idag gick det åt en god snurrad pinne. Så kort stund tränar vi så det inte hinner bli tråkigt

1 kommentar:

Erica sa...

Ingenting verkar kunna bli tråkigt med den hunden ;)