fredag 4 oktober 2013

Pigg som en mört

Igår kväll var Astrid trött hela kvällen efter den lugnande sprutan som hon fick hos veterinären. Hon var ut och kissa och åt sin kvällsmat men mer än så var det inte. Hon var nerpackad under en filt hela kvällen som hennes öron var kalla. Det är lätt att de går ner i kroppstemp när de har fått lugnade eller blivit sövda som de är så trötta och kroppen går på halvfart. 

MEN 04 i morse när sambon gick upp då var hon klarvaken och piskade med svansen och berättade högljutt att nu var hon pigg igen. Hon var ut på tomten och kissade och bajsade och somnade sedan skönt vidare. Nu på morgonpromenaden gick hon med pigga steg och Xena hon var sur, frysen trotts täcke och surade länge bakom oss. Morgonfrukosten gick även den i med stor apit :)

Igår kväll fick hon även en halv kortison tablett mot sin addison om hon kände sig stressad och lite medtagen. Det är lätt att addisonhundar gör det.

1 kommentar:

desperat hemmafru sa...

Vad skönt att hon verkar hämta sig snabbt. Då slipper du oroa dig så mycket inför nästa vecka. Min gamla hund Buzz krockade med en annan hund och vi fick dra ut en massa tänder som lossnat i och med det. Efter operationen hade jag en ny hund och i efterhand har jag alltid undrat om kanske en del av tänderna redan var lösa innan? Men jag hade inte märkt något. Han var min första hund, han åt torrfoder och gnällde aldrig. Ibland drabbas jag av dåligt samvete, men man gör ju alltid sitt bästa och man får nog inte döma sig själv allt för hårt.