lördag 12 oktober 2013

Pigg och alert

I torsdags kväll så hade nog Astrid rejält med ont i munnen som hon inte ville lägga ner huvudet. Lurvan trodde att det gick bra att sova med huvudet upprest. Så det slutade med att vi allihopa låg i soffan med varsin kudde och filt. Eller Xena använde Astrid som kudde, men det var inte tal om från Xenas sida att hon försökte busa med Astrid utan hon låg snällt och fint bredvid henne hela kvällen. Jag tror att hon pysslade om Astrid det såg så ut. Det är härligt att se ur mycket de betyder för varandra.


Men igår så vaknade en glad Astrid som var MYCKET pratglad och framför allt hungrig. Nu ligger hon också i soffan och berättar att hon vill ha frukost men jag försöker säga att maten är inte klar än. Hon ska äta uppblött mat ett tag för att hon inte ska göra sig illa i munnen så ja det blir att vänta i 40 minuter ungefär och under tiden ligger hon och låter

Igår kollade jag även henne i munnen och det ser så fint ur. Ingen konstig färg på tandköttet och framför allt ingen dålig lukt från munnen. Såg också att de har sytt vilket jag glömde att fråga och det sa veterinären inget om heller. Men det var väl skit samma :) så absolut inget hårt att äta. 

Fortsätter att hålla tummarna att det läker fint och det ska det väl göra som hon äter antibiotika hela helgen igenom. Bäst att vara på den säkra sidan som hon hade en inflammation.

1 kommentar:

Eva sa...

Det är ju så härligt att allt gick så bra! Nu gör det ju det oftast, men sövning och allt är ju alltid lite oroligt.
(Jag sväller mat till Jesper, pga brist på tänder... Ställer iordning så fort han ätit upp i en burk med lock. Håller sig utmärkt. Om Astrid vill slippa vänta menar jag :D )