tisdag 22 oktober 2013

Sur som en citron

Varje morgon tar jag och kamelerna en lång härlig 40 minuters promenad innan frukost och det är mycket uppskattat. Men idag vet jag inte om det var speciellt uppskattat för det regnade. Nu har jag inte haft något problem med mina andra kameler de har gått och surat bakom min rygg ett tag för att sedan gå i en normal takt men den här busiga kamelen hon slår rekord i sur kamel när det regnar eller när hon inte får som hon vill. 


Idag gick hon längst bak i kopplet bakom mig och surade och kopplet var så sträckt att jag fick dra henne lite med mig. Stannade jag så stod hon still och surade med öronen rakt bakåt och tittade på mig som att jag var galen. Astrid hon stod i andra änden och funderade varför vi stannade när det regnade ute. 

Jag har väl aldrig sett en så sur kamel, När hon sedan kommer igång efter 2,5 km så står ena örat rakt upp och ena örat ligger bakåt som hon nu är bekymrad och inte sur längre. Nu går det även att gå med en bättre fart. Xenas syster Cleo hon gjorde ett tak av öronen när hon var bekymrad hihihi. 

Så ja jag har en kamel som står ut med regn och tydligen en som blir tvärsur hahaha. Men gå det får hon allt göra ändå för hon ska inte tro att surandet går hem hos hennes matte. Det finns inget dålig väder utan bara dåliga kläder och bra kläder det har hon  :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nej jag håller fullkomligt med dig om att det inte är något vidare med regn och rusk. Bltt och kallt och så blir det tråkiga dagar med dessa mörker. Hoppas du haft en bra dag iaf

Eva sa...

Men lilla skruttgumman!
STACKARS dig!!!!!
Hon skulle garanterat få medhåll x 1000 från 2 havanaiser jag känner....
(Den 3:e, den vars päls alltid drar åt sig mest, han skiter fullkomligt i vilket väder det är :D )