torsdag 28 februari 2013

Gevalia har kommit på besök

För tillfället så har kamelflocken blivit större och det är lite mera livat här hemma. Det är trängre i sängen, det låter mera, det är flera koppel att hålla reda på. Det är mycket mera av allt så att säga :)
 
Lite intressant och se hur kamelerna förändras när det har blivit en flock igen och framför allt hur Astrid har förändrats. Hon som har levt i flock hela sitt liv. Astrid är nöjd över att ingen biter henne i benet längre utan att de andra biter på varandra. Hon har börjat patrullera på gården och berättar för alla att hon är ute. När de andra två ska ut så kommer hon som ett skott och vill också vara med ute. För att ha koll känner jag. Hon har levt upp känns det som. Jag trodde att hon skulle känna nej gud vad jobbigt att det blev en till men jag misstog mig så grovt. Hon ser mest glad ut hela tiden och viftar på svansen. Det roligaste var ändå att se att hon sprang på gården igen. För när de blev tre så sprang de och inte bara boxades. Astrid gillar att springa och inte boxas. och alla är också mera trötta :) nu när det är mera liv och rörelse i kåken.
 
De enda som inte är nöjda är katterna som har blivit instängda. Den ena i källaren och de andra två i datarummet men i morgon ska alla katter få flytta ner i källaren. Det blir lugnast så och de är större för dem. Får väl gå ner en timme om dagen och prata med dem. De är instängda för att inte bli en mumsbit helt enkelt :) Den nya lilla fick igår syn på katten som hade brutit sig ut och blev mycket intresserad. Ett problem mindre om jag behöver ha koll på katterna också så de är instängda. Mulis är mycket missnöjd och tar alla chanser hon kan få att smita ut. Iris klagar inte hon vill inte vara med om en till dryg hund.

3 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Sitter och ler, när jag läser om Astrids glädje :-)
Tror jag det, att katterna är en smula missnöjda!

Eva sa...

Har du lånat en kamel till?
Måste vara underbart att se Astrids glädje!
Katterna tycker jag synd om:) Fast det kunde ju faktiskt vara betydligt värre! De överlever säkert, men en sur katt kan ju verkligen ge en dåligt samvete.

desperat hemmafru sa...

Kul med tre igen?! :-) Jag har nog missat något tidigare för jag har inte fattat vem den där tredje är...
Visste inte att faraohundar äter katter. ;-) Trist för dina katter att få bo på källarhotellet.