måndag 18 februari 2013

OMG vilken promenad



Idag var det nog den värsta promenaden på länge. Jag hade lätt att hålla mig för skratt om vi säger så och jag tror att Xena var hög på kokain eller någonting. Någon som har sett någon mystisk person runt mitt hus som har bjudit henne på det? Eller blev hon en bortbyting i går på kursen??? Ja frågorna är många men jag vet att promenaden inte var att leka med.

Hur mycket skit kan det finnas ute på gatorna som människor bara slänger i från sig där de står eller går. Jo det finns hundbajs som hundägare inte tar upp och som idag var väldigt roligt att hoppa och riva i. Inte någonting som jag uppskattade. Grus och stenar som läggs ut på gatorna för att vi inte ska slå ihjäl oss, det kan ju ingen rå för men hur kul är det att se sin hund jonglera med en sten som lätt kan halka ner i magen. Fimpar till bedrövelse har vi sett idag i Xenas mun, en tomburk, en plastbit för tabletter men ingen tablett kvar som tur var, papper, godispapper, nötter, ja vi har nog hittat det mesta idag. Inget har hon heller fått i sig men min arm är nog tre meter längre efter alla rusningar efter diverse saker här ovan. Ja hon gör så går lugnt för att sedan rusa efter någonting som hon tycker ser intressant ut. Annat som är gott att tugga på är is som har släppt från bilarna. Ni vet sådan där is som är typ svart, gud vad nyttigt men hon är snabb som en kobra efter de där isbitarna. 

Efter den hysteriska promenaden så tog hon 241 varv runt gården i full kamelfart hoppandes i den djupa snön med den älskade bollen. Ibland tappade hon den men tog upp den i farten när hon rusade förbi igen. Lite roligt att se att hon hade en bestämd rutt som hon höll sig till hela tiden. Även intressant och se att hon kan springa helt själv runt runt runt utan att tycka att det är tråkigt. Nu sover hon i alla fall djupt vid min sida. Jag hoppas att hon kommer att sova ett tag till :) Vi andra i familjen behöver vila upp oss till nästa dust med den älskade kamelen.

2 kommentarer:

Eva sa...

Heja Xena!!!
Några tips: Nappar! Andra plastpryttlar! Korkar och kapsyler! Snuspåsar! Tuggummin! Pappersnäsdukar! (Gärna med "oidentifierbara" fläckar, mattar hojtar så kul då!) Tomburkar med småslattar kvar i! M.M! M.M!
PUSS! Och lycka till!
Assar

Unknown sa...

Glöm inte frigolitförpackningar som det varit mat i, papper som det varit muffins i, kaninkulor, tomma godispåsar. Om det är till någon tröst har vi i vår närmiljö ännu äckligare saker, främst mat som någon människa sköljt ner med för mycket öl, och som sedan hamnar på trottoaren. (Vi har säkert fem pubar inom en radie av 100 meter.)
Ibland är det halvkul att ha hund.