söndag 24 februari 2013

Att få kommentarer

Att få kommentarer när man bloggar är väldigt roligt och vissa förgyller ens dag mera och andra inte. Jag brukar publicera alla mina kommentarer som jag får utan radering om det inte gäller spam och reklam och annat som man inte vill ha på bloggen. Idag fick jag en kommentar på ett gammalt inlägg och jag råkade faktiskt radera det. En kommentar som jag faktiskt rynkade lite på näsan åt. Men alla har rätt till sin åsikt och så råkade jag radera den. Hmm. Kommentaren var i alla fall på ett gammalt inlägg från 2010 då jag tog upp om att jag tyckte att det var tragiskt att det fanns hundlådor att ha inne. Att jag tyckte att alla hundar skulle ha rätt i att få komma ut och göra sina behov även om det var vinter. Kommentaren sa att hundlåda var visst bra om man hade en frusen chihuahua. Jag tycker fortfarande att en frusen chihuahua har rätt att komma ut och känna lite frisk lukt i nosen. Man behöver inte gå långt när det är jättekallt men ut ska väl hunden ändå. Varför skaffar man annars hund? Ja det är fortfarande min ståndpunkt i frågan. Alla hundar ska ut och ingen ska behöva gå på låda om man inte bor i sibirien men då har man säkert inte en chihuahua heller :) Hundar blir även som man uppfostrar dem.

Sedan till kommentaren som jag fick på mitt förra inlägg som gjorde mig glad och som får mig att fundera hur jag ska kunna göra bloggen bättre. I mitt bloggande så försöker jag vara uppriktig även om det är saker som gör ont att prata om. Men i hundägandet så finns det saker som gör ont och varför ska man inte dela med sig av dem. Här är kommentaren som jag fick Jag uppskattar din blogg, den är uppriktig, lärorik och inspirerande Alla andra kommentarer är också väldigt uppskattade men vissa får en att förstå varför man bloggar och ibland behövs det som nu när jag inte uppdaterar så ofta. Så tusen tack Patricia för din kommentar

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Eva sa...

Håller med dig om kommentarer. Jag publicerar också i princip allt men har idag tagit bort ett halvgammalt inlägg som dragit till sig ett otal spam:)
Håller med dig om hundlåda också! Finns en del vavvor o andra småttingar här men de får på sig täcke eller tröja och så tas en superkort kisstur när det är som kallast. Klart mer "hundlikt" i min värld.
(Så bara älskar jag bilden i inlägget nedan! Kan inte låta bli att undra vilka frekvenser de får in?:D Fast det frågade jag siames-valparna också...)

desperat hemmafru sa...

Visst är det kul med kommentarer och man behöver ju inte tycka lika allihop. Hundägande precis som en massa andra saker har folk ofta en massa åsikter om. Jag personligen tror att det finns många "rätt sätt" att ta hand om sin hund på. Efter att ha bott utomlands ett par år i olika länder har jag insett att det jag tycker är "rätt" kan vara lika självklart "fel" i en annan kultur. Ta bara sådana saker som hur ofta man rekommenderar att avmaska sina hundar på, OM man ska kastrera sin hund och NÄR man ska göra det...