lördag 16 februari 2013

Törs jag säga rumsren

Har funderat på det ett tag nu och jag kan nog nästan säga att lilla Xena är rumsren nu. Ja inte hur många timmar som helst på dagen men det var ett tag sedan hon kissade inne. Bajsat inne har hon bara gjort två gånger sedan hon flyttade hit. Kissat har hänt lite fler gånger men inte många gånger. Jag har typ kastat ut henne i tid och otid för att inga olyckor ska hända. Har bott vid dörren ett tag känns det som. Nu bor jag mera sälla vid dörren och idag sa hon faktiskt till när hon ville gå ut och bajsa. Hon visar väldigt tydligt när hon vill gå ut som hon börjar springa runt inne och sedan ner till dörren för att stå kvar där. Hon är så duktig den lilla. Stolt matte idag när hon sa till med rösten att hon ville gå ut. 

Xena var ju inte rumsren när hon kom vid 4 månaders ålder och det förstår jag som det var lite valpar kvar hemma hos hennes uppfödare. Men jag vet att hon har gjort många av sina behov ute som valparna har varit mycket ute när vädret har varit bra. Så det har så klart hjälpt till att hon har varit van att göra behoven ute. Har aldrig varit några problem faktiskt att få henne att varken kissa eller bajsa ute öven i -20 grader. Duktig tjej