söndag 4 mars 2012

Vila i frid jag saknar dig så

Idag har Maya somnat in och blivit en fin stjärna på himlen. Jag hoppas att hon kommer att vaka över oss i framtiden. Och att vi sedan syns vid regnbågsbron <3

Det gick så fint och lugnt till. När Maya sedan hade somnat in fick Anka och Astrid komma in och säga hej då. Astrid luktade länge och noga på sin mamma och såg lite ledsen ut.

Nu känns det både tomt och skönt. Vet att jag kommer att gråta mera men inte idag. Gråten kommer när det har lugnat sig lite. Funderar allvarligt om jag ska lägga hennes sele i min väska. Vill känns att hon är med mig lite till.

Tack Maya för alla fina år vi har fått tillsammans och jag ska ta hand om det bästa du har gett mig väl. Alla fina minnen och Astrid. Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta och jag kommer att saknar dig så.


20 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Åh, så fint du skriver, om Maya. Sänder dig massor av kramar, i er jobbiga tid.
<3

Anonym sa...

Varma kramar till er!

Grabbarna boys sa...

Vilken fin kärleksförklaring.
Tåraran samlas i mina ögon när jag läser om det fina avslutet.
Många kramar till er.
Vov o kram!

Britt Marie o Rudi sa...

Varma tankar och kramar till er alla. Ett så fint farväl till en mycket älskad Maya!

Christina Klosterberg sa...

Jag blir väldigt rörd av dina fina ord. Tänker på er nu och skickar en liten hälsning till Maya.

Nina sa...

Jag tänker på dig och Maya. Det du har gjort idag är nog det värsta man kan gå igenom men du var stark för hennes skull.
Vila i frid Maya.

Nina sa...

Jag tänker på dig och Maya. Det du har gjort idag är nog det värsta man kan gå igenom men du var stark för hennes skull.
Vila i frid Maya.

Eva sa...

Så fint du skrivit! Tack för att du orkade.
Massor av kramar!

Carina i Norberg sa...

Tårarna rinner. Så underbar bild på er två. jag är så hemskt ledsen för dig. För er.

Helena sa...

Sänder er en tanke i sorgen.

Ann-Margret o Vinja sa...

Blir tårögd när jag läser dina fina ord om din Maya.
Vad bra att Astrid och Anka fick träffa henne efteråt. Tror det underlättar massor för dom också så dom inte undrar var sin kompis tagit vägen.

Sänder många styrkekramar till dig och din familj i denna svåra stund.

Lyckopiller sa...

Så starkt att orka skriva så fint. Vilken kärleksförklaring!

Hanna aka Lilla My sa...

Kram <3

Olga da Polga sa...

finaste ... Varm kram

Anonym sa...

En glad svans har slutat att vifta, kommer aldrig att glömma Maya.

/Bengt

Katarina sa...

Så vackra ord till din Maya. Svårt att gå igenom, men ibland måste man. Stor kram till dig.

Asta och Iris sa...

Åh vad ledsamt den dagen när svansarna slutar att vifta. Kramar till dig och de två som är kvar....åh till kattfan förstås:-)

Sandra sa...

KRAM KRAM KRAM

Anna sa...

Tänker på dig...

Sabdra sa...

Tårarna rinner när jag läser. många styrkekramar <3