söndag 25 mars 2012

Astrids röda fläck under bröstkorgen


Ja så här ser det ut i dag torrt och börjar lossna. I fredags var det helt illrött och hade en väldigt torr yta. så jag funderar så klart hur hon har kunnat få det här. Skulle gissa att hon har legat ja platsliggning i buren. Hon ligger ofta så i sin tygbur när vi tävlar. Eller så ligger hon längs in så ingen kan se henne. Trist i alla fall att få tillbaka hunden med det här. Men nu har jag smörjt och smörjt med Helosan och det verkar ha hjälpt bra.

För första gången sedan hon kom hem så ligger hon här utan att spänna sig så hela hon skakar. Hon har även sträckt ut benen. Hon har annars legat i fosterställning kan vi säga. Så det måste vara på väg åt rätt håll. Undrbart att se. Hon har även idag fått lite mer mat och inte bajsat på mer än ett dygn.

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Skönt att hööra att Astrid mår bättre igen!!
Hoppas nu "skavsåret" försvinner också.
Vov o kram!

Christina Klosterberg sa...

Har själv en hund på djursjukhuset nu men begärde nattpension så jag vet att hon sover gott. Skönt att höra att Astrid är hemma och kan slappna av nu. Tycker att den där fläcken ser riktigt illa ut, undrar om hon varit extra mottaglig för så länge var det ju ändå inte som hon var där.

Sofie sa...

Nej och den var riktigt röd och irriterad på fredagen. såg den inte alls på torsdagen. Hård och torr var den också. Kan inte ha varit skönt eller så är det det inte än heller.

Ann-Margret o Vinja sa...

Men usch så det ser ut, kan verkligen inte kännas skönt det där :( Hoppas att salvan hjälper bra nu så hon slipper ha så ont av det. Måste verkligen kännas super irriterande det där.

Kram

Eva sa...

UuuuH!
Rös till i mina ben! Skönt att du börjar få fason på det. För så måste det ju vara om hon slappnar av mera.
Härligt hon repar sig med resten också!

Jasmine sa...

Men, det där var ju riktigt illa! Vill inte tänka på hur det har sett ut när du hämtade ut henne... Men kan det verkligen bli en sådan stark reaktion på så pass kort tid?
Har du hört med Djursjukhuset?
Det kan ju också vara en allergisk reaktion (med tanke på att hon nu har haft problem med magen).
Problem med magen ställer till det ofantligt mycket... Tro mig, jag vet. Min kompis har en liten Pincher/PK(?) som har haft problem i över 2 år nu och de håller på fortfarande.
Hon fick också Andapsin under en period.
Hon har precis genomgått biopsier i magen och fått diagnosen kronisk inflammation i tjocktarmen.
Så jag vet att det finns mängder av symptom när det gäller magen.
Jag hoppas verkligen att Astrid mår lite bättre nu och att ni får ordning på det hela.