tisdag 29 december 2009

Vi ska prova nytt foder

Hundarna har under en lägre tid ätit Royal Canins 4300 som är ett högenergi foder. Men jag har nu börjat fundera om det inte ger nått mer än bara energi så nu ska jag prova det här rasfodret för setterraser. De är ju som faraohundarna lätta i kroppen och aktiva hundar så det ska nog bli bra hoppas jag. Astrid har ju bara en massa energi som sprutar ut ur öronen i vanliga fall så vi kan ju hoppas att hon blir lite lugnare. Inte för att hon gör nått men det kan ju vara bra för henne. Nu vill jag inte ha en massa energi utan nu ska vi bygga muskler under lugna förutsättningar.

Jag har förut provat schäferfodret och det var jättebra. Lite för stora bitar bara. Men Maya matvägraren tyckte att det var gott.

2 kommentarer:

Norbergarna sa...

Men du...så kanske man skulle tänka. Vi har ju åxå högenergi foder och visst har han energi!!! Men skulle ju vara trevligt med en aning mindre energi och lite mer "fläsk" på benen.

Gott nytt år till er!!!!!!!!!!!

Mirre sa...

G O T T N Y T T Å R
Önskar Mirre med familj

Hoppas att dina hundar klarar igenok nyår bra, Kramar om