torsdag 3 december 2009

Stackars Maya

Nu på em skulle jag ta bilen och åka och köpa en motorvärmarsladd. Såg att det var nått blött på golvet och när jag torkade upp det var det blod i det. Har någon börjat löpa tänkte jag eller har Anka blivit inkontinet var mina första tankar. Inga hade börjat löpa men Maya var blodig på benet. Såret har gått upp och jag ingen jävla aning hur det har gått till. Inte hela såret som tur är utan ett eller två stygn. Men det är ett rätt stort hål i benet. Jag tycker inte att det är ok så vi ska åka till Falu djursjukhus ikväll. Jag tycker att det känns bäst. Det har gått nästan en vecka och i morse såg det så jäkla fint ut så jag känner mig lite nere. Men det är kanske tur att det har gått så lång tid för annars kanske hela såret hade gått upp.

Sen kanske vissa tycker att jag åker till veterinären för ingenting och att det hade läkt av sig själv. Ja kanske det men jag vill inte chansa och jag tycker inte att jag har nått bättre att lägga pengarna på heller. Mina hundar är mitt allt och de ska ha det bra och läka ihop snyggt på benet.

Uppföljning kommer ifall jag åkte i onödan eller inte.

Inga kommentarer: